Hur kan vi hjälpa dig?
Här hittar du svar på de vanligaste, mest återkommande frågorna
Maila oss på info@carpings.se så får du en fakturakopia med vändande mail. Du kan också beställa din kopia via webshopen genom att gå till orderhistorik, leta fram rätt order och klicka på beställ fakturakopia.
Gå till översikten och välj kundreskontra. Här ser du alla dina order och status för varje order/faktura.
Skicka ett mail till info@carpings.se så ändrar vi.
Ring 040-53 53 80 eller maila oss på info@carpings.se så ska vi se hur vi kan hjälpa dig.
Prata i första hand med din säljare som i regel har katalogerna med sig ut. Annars mailar du info@carpings.se
Ja, vi har möljlighet att skicka EDI-ordererkännande till ett antal olika system. I dagsläget kan vi koppla till: Hantverksappen, SoftOne, Flexible kontoret, Rekyl, Tenweb, Minuba, Hantverksdata och Seventime.
Vi kan även erbjuda EDI-fakturor. Maila oss på info@carpings.se om du vill ansluta dig.
Kontakta vår oss på tel 040-53 53 80 och be om att få prata med ekonomi.
Kontakta oss på info@carpings.se så hjälper vi dig.
Kontakta din säljare. Du hittar våra säljare under fliken "Kontakta oss".
Ja. Vi har möljlighet att erbjuda EDI-fakturor. Maila oss på info@carpings.se om du vill ansluta dig. Kom ihåg att ange företagsnamn, organisationsnummer, e-post och vilken operatör du arbetar med.
Order och priser
För att se priser måste du vara kund hos oss på Carpings. Vill du bli kund? Ansök här!
I orderhistoriken kan du se statusen på dina ordrar.
Skapa en lista i favoriter
Kontakta din säljare eller kolla orderhistoriken. Har ordern lagts hittar du infon där.
Vår bruttoprislista hittar du i webshopen. Du kan också beställa en brutto- och nettoprislista via webshopen. Gå till översiktsidan, välj till vilken e-postadress du vill skicka till och om du vill ha prislistan inklusive moms. Om du inte fyller i något så kommer prislistan exklusive moms.
Leveranser
Gränsbeloppet för fraktfritt är 2000 kr netto.
Vanligtvis med DHL, Schenker och/eller Danx
Våra stopptider är generellt 16.00. För långgods är stopptiden 13.30. Skåne-kunder har stopptid 18.00 (bud med egna bilar).
Webbinloggning
Ja, det kan du. Så här gör du:
Gå till översiktssidan.....
Returer / Reklamation
Ja, det kan du. Materialet ska vara oanvänt och vara förpackat i oskadat originalemballage. Ett returavdrag tas ut, motsvarande 20%. Om en vara ej är lagervara debiterar vi därutöver leverantörens returavdrag.
Kontakta i första hand din säljare.
Generellt
Med QR-koden navigerar du direkt in på artikelsidan i webshopen. Är du dessutom inloggad när du scannar/läser av QR-koden kommer du se priser, lagersaldo och du kan beställa. En genväg till produkten på webben helt enkelt.
Nej. Vi är en grossist och säljer endast till företagskunder som har ett kundnummer hos oss.
Nej. Men vår webshop är mobilanpassad och det går bra att beställa via mobilen.
Kontakta någon av våra säljare så hjälper dom dig.
Carpings har ett nära samarbete med VVS Rental. Kontakta din säljare så hjälper vi dig.
Fler frågor?
Hittade du inte svaret ovan? Du kan alltid kontakta oss via telefon eller e-mail info@carpings.se